חזון ומטרות

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

עמותת 'יד לילד המיוחד', כשמה כן היא, מקיימת כל יום הלכה למעשה את שאיפתה לתת יד לאוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים בישראל בכדי להשתלב בחברה, לקיים אורח חיים עצמאי ומלא ולהעמיד עבור ההורים ובני המשפחה את הכלים המקצועיים שיסייעו ויכווינו למימוש יעדים אלו.

העמותה זיהתה את הצורך להתמקד במשפחות, על מנת לייצר בסיס טוב ופורה עבור הילדים המיוחדים. ההורים, האחים והאחיות מהווים גורמי מפתח שורשיים ביותר  בחייהם של ילדים אלו, לכן נותנת העמותה גם משקל רב לשירותים שהיא מציעה לסביבתו הטבעית של הילד.

המשפחה היא המנוף להצלחת כל הצעדים הננקטים לטובת הילד, היא זו שתהיה העוגן החם שלו בדרכו לקראת התפתחות במישור האישי והשתלבות עתידית בקהילה, בתעסוקה ואף בהקמת בית משלו בבגרותו.

מאחורי כוורת העשייה הרוחשת של 'יד לילד המיוחד' עומד קו מנחה ברור ואמונה עמוקה כי הזדמנות שווה להגשמה עצמית צריכה להינתן לכל אדם, ולבעלי הצרכים המיוחדים- בפרט. אנו עושים הכל בכדי שיעמדו לרשותם כל האמצעים למימוש חלומותיהם כך שתינתן משמעות איתנה של חיים חיוניים ומלאי עניין לכל אחד ואחת מהם.

לכן אנו מעולם לא מסתפקים במה שכבר נעשה, אלא פועלים כל הזמן על מנת לשפר, לפתח ולייעל את את פעילותנו ובכך להוביל לשינוי מהותי בתפיסה הכללית של שילוב ילדים אלו בחברה הישראלית.

vision-2חזונו המופלא של הרבי מיליובאוויטש 

את העמותה ייסד הרב שלמה מיידנצ'יק ע"ה, שהיה שגרירו של הרבי מליובאוויטש בארץ ישראל. משנתו של הרבי, עמדה ועומדת כל העת לנגד עיננו בכל צעד שאנו נוקטים. גישתו המופלאה של הרבי מליובאוויטש ביחס לילדים המיוחדים פורטה במקומות רבים, ואפשר לקבל הצצה אל התמצית שבה דרך מכתב שכתב בשנת תשל"ט (1979) לד"ר רוברט ווילקס, עובד סוציאלי מוכר, פעיל נלהב ומוביל דעת קהל בנושא הילדים המיוחדים בארה"ב.

במכתבו פונה הרבי לעוסקים בתחום זה להניח בבסיס נקודת המוצא שלהם בעבודתם, את התפיסה כי הפיגור בקרב ילדים אלו הינו ארעי. הוא מצביע על כך שבמשך הזמן מחקרים רפואיים עתידים לשרטט שיפורים משמעותיים במצב, כפי שאכן קרה, ואת זאת טען למרות התחזיות הקודרות של מומחים בתקופה ההיא. הרבי הדגיש כי אין לו ספק שעתידים להתגלות התפתחויות מרחיקות לכת באופני הטיפול ובהבנת ילדים אלו בצורה שתשפר את חייהם לאין ערוך.

הרבי מבקש להעביר הנחת יסוד זו מהתודעה גם אל המישור המעשי בעבודה מול הילד המיוחד. גם השיחות וגם העבודה איתם, פירט, צריכה להיעשות כך שיחושו שאינם "מקרים" חסרי תקווה חלילה, אלא שהקושי הוא זמני ושבשיתוף פעולה בין החניך למחנך יגיעו לשיפורים המיוחלים.

נקודת מבטו של הרבי מליובאוויטש מציעה פרספקטיבה בעלת מבט מפוכח פנימה לנפשו של הילד שבמהותה שוות ערך לנפש של כולנו. כיוון שגם אם הגוף מציג מעטפת שונה ו"חריגה"- הנשמה היא המהות, והנשמה טהורה וזכה כשל כל נשמת-אדם אחרת.

חזונו זה של הרבי היה חזונו של מייסד העמותה, זוהי המורשת שלנו!

עם המבט קדימה

מעל 300,000 איש בישראל מאובחנים כבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים.

העשייה שלנו מוצבת כל העת בנקודת הזינוק שלה, אנו מסתכלים קדימה ומעוניינים להרחיב את היקף הפעילות והתמיכה שלנו בעוד מישורים ולפרוש רשת סניפים של 'יד לילד המיוחד' בכל רחבי הארץ ע"מ להגיע לכל משפחה ומשפחה בישראל.

בלב ליבה של פעילותנו קיים מנוע אדיר המתודלק מידי יום על ידי תורמים, מתנדבים וגורמים מקצועיים. אנו מזמינים אתכם להיות שותפים למפעל החיים הזה ולסייע בידינו להפוך את החזון שלנו למציאות יום-יומית.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]